Bu yazı 26 Ağustos 2015 tarihinde Wall Street Journal yazarı Lorraine Luk tarafından kaleme alınmıştır.

Üç eski Foxconn yöneticisinin, Çin cep telefonu üreticisi Xiaomi’den yatırım alarak kurduğu kulaklık ve ses sistemleri firması 1MORE, Apple’ın Beats by Dre kulaklıkları ile global piyasalarda rekabet etmeye hazırlanıyor.

Çin’de 2014 yılında 10 milyon adet kulaklık satan ve sadece 2 senelik bir geçmişi olan 1MORE, şimdilerde önce Amerika ve sonrasında tüm dünyaya yayılmaya hazırlanıyor.

1MORE şirketini kuran ve CEO görevini üstlenen Gary Hsieh Wall Street Journal’a yakın zamanda yaptığı bir röportajda ‘Bizim stratejimiz yüksek kalitede ses cihazlarını orta fiyatlarla müşteriye sunmak. Biz ses pazarında BMW veya Toyota olmak değil, Lexus olmak istiyoruz.’ dedi.

‘1MORE olarak uluslararası büyümeyi hızlandırmak amacı ile şimdilerde  yatırım yapmak veya satın almak için yabancı bir ses cihazları üretici firması ile görüşmekteyiz.’ diyen Gary Hsieh aynı zamanda şirketin yakın gelecekte halka arz edileceğini ancak hangi ülke borsasında bu işlemin gerçekleşeceğine dair henüz nihai kararı vermediklerini açıkladı.

1MORE firmasına yatırım yapan şirketler arasında Xiaomi, girişim sermayesi firması GGV Capital ve aynı zamanda Singapur Devlet Yatırım Fonu da bulunuyor. Gary Hsieh yatırımcıların yatırım miktarı ve 1MORE’un güncel değerlemesi hakkına yorum yapmayacağını söyledi.

Çin’in Şenzen şehrinde merkezi bulunan 1MORE, şimdilerde Apple’ın sahip olduğu Beats ile kıran kırana bir global pazar rekabeti içine girmeye hazırlanıyor. Ayrıca 1MORE, Xiaomi, Lenovo ve diğer global Çin firmalarıyla birlikte Çin Malı ürünlerin uluslararası arenadaki negatif algısını değiştirmeyi hedefliyor.

1MORE kulaklıklarının fiyatları rakiplerine göre uygun ancak bu fiyata rağmen firma kulaklıkların çamaşır makinası testinden geçecek kadar dayanıklı olduğunu iddia ediyor.

Gary Hsieh, 1MORE’un piyasaya bir kulaklık üreticisi olarak girmiş olsa da, asıl amaçlarının insanları mesajlaşma uygulamaları ve diğer iletişim platformlarına bağlayacak ses cihazları üretmek olduğunu belirtti.

Örnek olarak, 1MORE yakın zamanda ‘Akıllı Ayı’ ürününün tanıtımını yaptı. Bu ürün Çin’in en yaygın mobil iletişim ve mesajlaşma uygulaması WeChat ile uyumlu bir ses cihazı. Kullanıcılar Akıllı Ayı ile direkt olarak konuşarak sesli mesajlaşabilme olanağına sahip iken, aynı zamanda gelen mesajlar Akıllı Ayı tarafından sesli dışarıya okunabiliyor. Akıllı Ayı özellikle cep telefonunda fazla mesajlaşmayan yaşlı ve çocuk kullanıcıları hedeflemekte. Bu ürün henüz Çin dışında satılmıyor.

1MORE WeChat ile uyumlu kulaklıklar çıkaracağını ve ürünlerin Facebook veya Line gibi diğer sosyal medya mesajlaşma platformlarını da destekleyeceği belirtiyor.

Gary Hsieh’in öncü bir ses markası hayali yöneticilik yaptığı eski firması Foxconn’a dayanıyor. Gary dünyanın en büyük elektronik üreticisi Foxconn’un Apple için fason üretimini sağlayan ve 2000’lerin başında iPod’un üretimini başlatan ekibin içerisinde yer almıştı.

Gary 2013 yılında kendi markası olan 1More’u kurduğunda, Foxconn gibi bir şirkette 10 senesini geçirmiş ve genel müdürlük yapmış biri olarak üretimin ne kadar önemli ve zor bir süreç olduğunun bilincinde olduğunu belirtti.

Aynı zamanda Gary, önündeki en büyük engelin Beats ve Bose gibi bilinirliği yüksek ve pazarda güçlü pozisyonda bulunan markalara karşı rekabet ederken, 1More’un marka bilinirliğini Çin dışında arttırmak olduğunu belirtti.

Reklam ve pazarlamaya büyük paralar harcamak yerine, 1More’un sosyal medyanın gücüyle kulaktan kulağa yayılmasını isteyen şirket, Xiaomi’nin de benzer bir strateji ile cep telefonu pazarında büyüdüğüne dikkat çekti.

Firma, Çin’in Twitter benzeri platformu Weibo’da müşterilerle iletişime geçip, şikayet ve geri bildirimlere en kısa zamanda cevap vererek sosyal medyanın gücünü en üst düzeyde kullanmayı amaç ediniyor. 

Xiaomi’nin hayranlarıyle iletişimini model alan 1More, yeni nesil ürünlerinin geliştirme aşamalarına müşterilerini ve hayranlarını da katarak kolektif bir çalışma sürdürüyor. Ayrıca firma, markanın maskotu olan ayıyı da hayranlarına satmakta.